Thursday, November 30, 2006

Citit recent

  • Costi Rogozanu are un articol excelent, scurt si concis, despre ziaristii eroi si ziaristii...ziaristi. Vezi si cateva posturi din ultima perioada (si nu numai) ale lui Sorin pe pagini.com , despre ce e si ce nu e jurnalismul in Romania.
  • Marius Cosmeanu scrie foarte bine despre funarismul de elita. Dan, care si-a facut front de lupta cu balaurii pe blog, scrie si el despre acest articol si despre altele.
  • Mircea Geoana sincer, ca intotdeauna, singurul care declara public lucruri nedeclarabile (inter alia, imi amintesc si de istoria stenogramelor). Eu pariez deja pe Oprescu ca nou boss la PSD cunoscand setea de sinceritate a psd-istilor. Vezi si articolul despre femeile din Arbore si Geoana-Tariceanu al lui Paler.
  • Un articol care ar trebui sa aiba mult mai mare acoperire decat a avut pana acum (desi atinge doar superficial problema). Poate, poate cineva invata ceva pana la urma. Nu multi vor da sfaturi gratuite de acum inainte.
  • Iulian Comanescu ii face un elogiu lui Mihai Razvan Ungureanu (de acord, cu forma se descurca, problema e cu fondul speech-urilor sale: am avut ocazia sa-l ascult pe domn Ungureanu la Londra si mi s-a parut intr-adevar un discurs entuziast, ambitios... insa fara prea mare legatura cu realitatea). De acord insa ca nu poti sa il compari cu Basescu (sa nu mai vorbim de Nea Ion si sa speram ca 'mnealui e istorie). Am mai atins nota asta.
  • Compar doua reportaje scrise despre subiecte exotice: un reportaj scris pur si simplu "la senzatie" in Ev. Zilei si altul scris putin la senzatie (asta e defectul, if anything) dar cu o doza de profesionalism la care nu ma asteptam, din Cotidianul. Avand oarecare legaturi de ceva durata atat cu Aarhus-ul, cat si cu Amsterdam-ul, subiectele astea imi sunt oarecum mai familiare decat altora.
  • Nu cred neaparat ca Mircea Miclea a facut ceea ce trebuia prin a iesi din sistem atat de devreme (intotdeauna cel mai usor este sa iti dai demisia), desi in general sunt de acord cu restul parerilor sale din acest interviu. A fost o decizie prea brusca- m-as mira ca domnul Miclea sa nu se fi asteptat la probleme si bete in roate cand a acceptat postul de ministru, cunoscandu-si convingerile. Am mai scris si altadata ca nu am apreciat decizia domnului Miclea de a demisiona, mai ales avand in vedere ca a fost singurul ministru care a trecut la reforma sistemului.
  • Deocamdata e doar o acuzatie care trebuie minutios verificata, dar este extrem de grava. Asteptam rezultatul expertizei stiintifice (care ar trebui sa fie in progres la ora asta).

No comments: