Nu e nevoie sa scriu prea multe despre ultimul racnet (sau raget, al MAE oricum) in materie de "branding Romania" pentru ca au aparut deja opinii bine formulate care se suprapun sensibil si parerii mele. Vezi de exemplu o sinteza de pareri in Cotidianul (intre altele subliniind inconstienta- eufemism- Corinei Vintan, purtatoarea de cuvant a MAE, care totusi parea mai dezghetata cand am intalnit-o la Londra- poate pentru ca la ora aceea inca nu era, desi era visul ei sa fie, purtatoarea de cuvant a MAE?). Roblosfera s-a sesizat si ea, vezi de exemplu entry-urile lui Dan Anghel (aici si aici) sau un post mai recent, al lui Florin Dumitrescu.
Eu zic ca morala fabuloasei fabule a MAE e urmatoarea: romanul a avut dintotdeauna spirit- in cantitati fabuloase!-, dar nu a avut niciodata substanta. Problema e ca fabula MAE il arde substantial la buzunare pe contribuabil si tare ma tem ca, daca strainii nu inghit nicicum fabulele noastre (you wanna bet?), asta i-ar putea zdruncina crunt romanashului nostru si spiritul cel de pe urma. Si sa vezi ce fabulam atunci.
No comments:
Post a Comment