Sunday, February 04, 2007

Today's song: Zece

Fara sa-l fi urmarit in mod continuu pe Florin Chilian-artistul (Chilian-comentatorul, de la Jurnalul National, e de multe ori prea...melodramatic, si asta in ciuda a ceea ce declara ca doreste a fi...; pe de alta parte scrie mai bine decat alti -multi- melodramatici), nu pot sa nu observ un progres considerabil, mai mult curaj (si cu asta, mai mult feeling) in melodiile sale. Chilian reuseste, inter alia, sa umple un gol in muzica romaneasca- nisa muzicii 'comerciale, sentimentala', cu versuri (proprii!) trecand dincolo de superficialitate si...pura prostie (din pacate, exemple din aceasta ultima categorie exista la tot pasul in muzica romaneasca). Prima piesa pe care i-am ascultat-o a fost "Iubi" si era deja evident faptul ca artistul promite (vizionati si un scurt reportaj de pe CNN despre "lansarea" lui Florin Chilian). Dar vorbeam de vizibil progres in melodiile sale mai recente. Parerea mea este ca "Zece" (de care am aflat doar acum cateva zile...) vorbeste de la sine din acest punct de vedere (si este clar ca reprezentantele sexului frumos sunt chiar mai incantate de piesa decat mine...). Desigur, Florin Chilian este inca la inceput dar asteptam deja multe de la el. De capabil, este (foarte) capabil. Am intuitia ca Florin Chilian va avea multe surprize placute pentru audienta sa (in expansiune) in viitorul apropiat. Ad majora!


Merci, Cristina!

PS. Desi Chilian nu se vede - si categoric nu este, la modul propriu- "un produs media", muzica lui de pana acum este 'comerciala', cum am numit-o si mai sus. Dar asta nu inseamna absolut deloc ca nu este buna. Ca nu am avea nevoie de ea (au contraire, de fapt chiar avem mare nevoie de muzica comerciala de calitate; pentru muzica foarte comercializata, aflata la extrema cealalta a distributiei calitatii, vezi aici). Sau ca Florin Chilian nu ar avea stil.

No comments: